Monday, September 17, 2012

Kantor Alior Banku i tajemniczy licznik

W taryfie prowizji i opłat bank wielokrotnie opiera się na wartości "licznika", do wartości którego można
przelewać walutę za darmo. Jeśli nie chcesz czytać całego wpisu, to proszę bardzo.

Możesz wymienić (w tym kantorze) nawet 10 tyś. franków szwajcarskich i nie zapłacisz prowizji za przelew.

Dalej moje boje z kantorami...
W związku z koniecznością wymiany waluty, przy złodziejskim spreadzie walutowym (a więc różnicy w cenie kupna i sprzedaży waluty) postanowiłem poszukać lepszego rozwiązania.

Jako pierwszy przetestowałem serwis inkantor.pl. Jest to jednak kantor, który nie podlega nadzorowi KNF.
Następnym kantorem internetowym był gocash.pl. Jestem z niego zadowolony, a kurs wymiany franka
był jeszcze korzystniejszy.

Obecnie kurs sprzedaży CHF:

3,3717 - gocash
3,3819 - inkantor
3,3666 - kantor alior


W obu przypadkach przelew walutowy zlecony do mbanku trafiał tego samego dnia, o ile zlecony został przed godziną 11ą. Było to nieco problematyczne, gdyż wymiany waluty chciałem dokonywać o godz: 14:50, z której to mbank pobiera kurs do wymiany złotówek na franki w dniu płatności raty za kredyt,
a ja nie chcę bawić się w spekulanta.

Dodam jeszcze, że w przypadku inkantor.pl pobierano ode mnie opłatę ~5 zł za przelew, zaś gocash.pl takiej opłaty nie pobierał.
Może później zrobię porównanie tych serwisów.

Obecnie czas przyszedł na kantor aliorbanku http://kantor.aliorbank.pl
Kursy walut są jeszcze korzystniejsze w moim przypadku. Nie jest to znaczna różnica, gdyż w przypadku gocash.pl te kursy również były bardzo korzystne.

Przelew waluty (nawet w trybie ekspresowym) jest darmowy, ale "do wartości licznika". Co owa wartość oznacza?
Jest to wartość, która powiększa się przy każdej wymianie waluty.
Pierwsza myśl, jaka przychodzi do głowy, to "ile wynosi górna wartość licznika", powyżej której naliczana jest opłata ?
W internecie krążą różne wartości, np. 600 CHF (dla franka szwajcarskiego). Autor tej tezy informuje więc,
że nie opłaca się wymieniać więcej niż 600 franków, gdyż przelanie ich będzie już kosztowne.

Ciekawy tego zagadnienia zacząłem szukać wartości granicznej licznika i niestety nie udało mi się jej znaleźć.
Pani na infolini potwierdziła, że nie ma takiej granicy.

Chodzi o to, by nie wpłacać franków w kasie i korzystać z darmowych przelewów za pośrednictwem tegoż kantoru. Można więc śmiało przelewać każdą wartość waluty, którą za pośrednictwem kantoru wymieniamy.
Pani na infolinii wspomniała też o innych typach zleceń, ale nie to jest tematem tego wpisu.
Najczęściej z kantoru korzystać będzie zwykły zjadacz chleba, który wymienia walutę do swojego kredytu hipotecznego oszczędzając dobre kilkadziesiąt złotych na racie.

1 comment:

Anonymous said...

Wniosek po roku używania jestem nadal zadowolonym klientem inkantora.
1) inkantor.pl działa i się rozwija.
2) gocash.pl zamknęli bo zbańczył.
3) kantor aliora jak to w alior najpierw daje coś prawie za darmo a później goli klientów jak to alior, spready się wahają u nich jak psu nie powiem co.
A że mamy wolność wyboru każdy kupuje gdzie u pasuje :-)))